Eleventh





FIRST AND SECOND CONDITIONAL CLAUSES

conditional





CONDITIONAL SENTENCES
Type
if
Main clause
1    Simple Present
   If I win the lottery,
   will (future simple)
   I will buy a house.
2
   Simple Past
   If I won the lottery,
   would + Infinitive (Conditional)
   I would buy a house

Practise with the following exercises:IF
FIRST CONDITIONAL:    EXERCISE 1         EXERCISE 2         EXERCISE 3
SECOND CONDITIONAL:     EXERCISE 1         EXERCISE 2          EXERCISE 3
FIRST AND SECOND CONDITIONAL:  EXERCISE 1    EXERCISE 2    EXERCISE 3



· APRENDE UN POCO MÁS.

PRONOMBRES RELATIVOS
Los pronombres relativos son:

who que, quién, el cual, la cual, los cuales, las cuales (para personas)
whom a quien, al cual, a la cual, a los cuales, a las cuales (para personas)
whose de que, de quien, del cual, de la cual, de los cuales, de las cuales, cuyo, cuya, cuyos, cuyas (para personas)
which que, lo que, el cual, lo cual, la cual, los cuales, las cuales (para cosas)
that que, el que, la que, los que, las que (para personas y cosas)
what lo que

a.) Who tiene las funciones de sujeto y su antecedente (el sujeto al que refiere) debe ser una persona, aunque puede ocasionalmente referir un animal personificado, como por ejemplo en cuentos.
      The man who knew too much / El hombre que sabía demasiado

b.) Whom Es muy formal y se emplea en lenguaje escríto, no siendo muy habitual su uso en lenguaje hablado..

c.) Whose expresa posesión y pertenencia y se refiere únicamente a personas, (también excepcionalmente a animales y a nombres colectivos).
     The family whose house we stayed in / La familia en cuya casa estuvimos

d.) Which se emplea como sujeto y como complemento y se refiere solamente a cosas o animales:
     The car which is in the garage / El coche que está en el garage.

e.) That se emplea como sujeto o complemento directo y puede referirse a personas, cosas o animales:
     The letter that came yesterday is from my mother / La carta que llegó ayer es de mi madre.

- Diferencia entre who y that -
Generalmente, es indiferente usar 'who' y 'that'. Sin embargo, existen diferencias entre ambos que hacen más apropiado el uso de uno u otro pronombre dependiendo de si se está identificando o no al sujeto.
     Where is the girl (who / that) sells the ice cream? / ¿Dónde está la chica que vende el helado? (ambos usos, 'who' y 'that' son correctos)
     This is Carol, who sells the ice cream / Ésta es Carol, la cual vende el helado.
     This is Carol, that sells the ice cream (uso inadecuado de 'that')

'That' normalmente no puede ir precedido de una preposición
Después de superlativos y pronombres indefinidos debemos emplear 'that' en lugar de 'who'
     It's the best film that I've ever seen / Es la mejor película que he visto nunca.

f) What generalmente hace referencia a acciones o situaciones.
     I know what you're thinking / Sé lo que estás pensando

RELATIVOS DEMOSTRATIVOS

he who - el que    /   that of - el de, la de
those who - los que / those of - los de, las de

RELATIVOS COMPUESTOS

whoever cualquiera que (personas) / whomever cualquiera que (personas, más formal)
whichever cualquiera que (personas, cosas) / whatever cualquier cosa que
 Realiza algunos ejercicios prácticos sobre lo aprendido.
* Consulta nuestra completa gramática inglesa práctica para ampliar tus conceptos del lenguaje.
* Amplia tu vocabulario en nuestra sección dedicada.

HI DEAR STUDENTS, PLEASE LOOK FOR EXPLANATION OF something, anything, someone, anyone, somewhere, anywhere:

THEN COMPLETE THE CHART. 

Explanation: something, anything, someone, anyone, somewhere, anywhere

Put in somethingsomeonesomewhere or anythinganyoneanywhere into the gaps.

Example: I need _________ to drink.

Answer: I need something to drink.
1) I've got  in my eye.
2) There is  at the door.
3) We haven't heard  about Peter. Is he ill?
4) Do you live  near Mandy?
5)  wants to see you.
6) Has  seen my bag?
7) My teacher asked me .
8) Can I have  to drink?
9) Don't worry.  can tell you where the post-office in this town is.
10) I don't know  about it.

    


QUERIDOS ESTUDIANTES ESTE CURSO ES PARA SER REALIZADO DURANTE EL CUARTO PERIODO. POR FAVOR PRESENTARLO EN SU CUADERNO.
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nivel intermedio


FOURTH TERM ( CUARTO PERIODO)

El segundo condicional se utiliza para hacer referencia a situaciones -improbables o irreales- que ocurrirían si se diera una determinada condición imaginaria que tiene pocas posibilidades de cumplirse, por ejemplo:Oraciones Condicionales: Segundo Tipo

If he won the lottery, he would buy a big ship.Si él ganase la lotería, él compraría un gran barco.
Observa que en este caso expreso lo que la persona haría si ganase la lotería, aunque no es muy probable que la gane.
If I were you, I would tell him the truth.
Si yo fuese tú, le diría la verdad.
Aquí hago mención a una situación imaginaria de cómo actuaría yo si estuviese en el lugar de otra persona.
Para poder construír este tipo de oraciones comenzaremos con IF (si)seguido de la condición en tiempo pasado simple y finalmente expresando la consecuencia en condicional simple, como vemos en el cuadro a continuación:

IFCONDICIÓNCONSECUENCIA
Situviese trabajoganaría mucho dinero
IfI had a jobI wouldl win a lot of money
Aquí tienes algunos ejemplos más:

IFHE STUDIED HARDERHE WOULD APPROVE THE TEST.
Siél estudiase más duroaprobaría el examen.
IFYOU HAD A CARYOU WOULD ARRIVE ON TIME.
Sitú tuvieses un automóvilllegarías a tiempo.
IFTHEY SOLD THE HOUSETHEY WOULD BE IN PROBLEMS.
Siellos vendiesen la casaestarían en problemas.


DO THIS EXERCISES ON YOUR COPYBOOKS




  1. If she (play) ............... the piano well, people (listen) ................ the concert.

  2. I (wake) ............... Brian up, if he (ask) ............... me.

  3. If he (lend) ............... me the money, I (give) ............... it back.

  4. Her neighbours (not complain) ..............., if she (sweep) ............... the sidewalk.

  5. If my sister (feel) ............... very ill, my mother (take) ............... her to the hospital.

  6. The policeman (not stop) ............... you, if you (not drive) ............... so fast.

  7. If Tom (wear) ............... dark clothes, they (not recognize) ............... him.

  8. My father (repair) ............... the roof, if my uncle (lend) ............... him the ladder.

  9. If the kids (shake) ............... that bottle, they (break) ............... it.

  10. Michael (call) ............... me, if he (have) ............... my telephone number.

  1. If you (pay) ............... me the ticket, I (go) ............... with you to Moscow.

  2. John (learn) ............... the lesson, if he (read) ............... the book.

  3. If she (choose) ............... an expensive dress, her husband (not buy) ............... it.

  4. You (see) ............... better, if you (turn on) ............... the light.

  5. If it (start) ............... to rain, we (not go) ............... to the stadium.

  6. We (live) ............... in a mansion, if we (be) ............... rich.

  7. If he (be) ............... my friend, I (try) ............... to help him.

  8. I (be) ............... very happy, if I (get) ............... a new job.

  9. If my daughter (forget) ............... her bag at the school, I (not buy) ............... a new one.

  10. My mother (annoy) ............... with me, if I (not invite) ............... her to the party.


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A competir académicamente y deportivamente

Hasta el 31 de julio de 2012 estarán abiertas las inscripciones para participar en las competencias deportivas y hasta el 24 de agosto fecha límite para las competencias académicas.

El Ministerio de Educación Nacional invita a los niños y jóvenes colombianos a conocer el proyecto Supérate, que busca fomentar el uso adecuado del tiempo libre a través del deporte, actividades académicas y jornadas escolares; mejorar la calidad y la permanencia educativa de los participantes; desarrollar las competencias ciudadanas; y consolidar semilleros deportivos e identificar talentos académicos y del deporte en los 600 municipios del país que impacta actualmente el proyecto.
Este programa nacional de competencias ofrece opciones deportivas, académicas y jornadas escolares complementarias para que los más pequeños tengan la posibilidad de cambiar los estilos de vida a partir del deporte y del aprendizaje y así fortalecer el tejido social.
Hasta el 31 de julio de 2012, las personas interesadas en participar en las competencias deportivas tienen plazo para inscribirse por su parte, para las competencias académicas lo pueden hacer hasta el 24 de agosto. Los niños y jóvenes pueden hacer sus inscripciones en la página oficialhttp://www.superate.gov.co/ Las eliminatorias se darán en fases y a nivel municipal, departamental, regional y nacional.
Para el Ministro de Hacienda, Juan Carlos Echeverry Garzón, "El deporte no sólo desarrolla a los niños, niñas y jóvenes sino que también es un factor de cohesión que une a las familias y por supuesto une al país. Cuando queremos superarnos y competir en deporte o en disciplinas académicas sacamos lo mejor del ser humano; cuando emulamos a aquel que es mejor que uno, nos volvemos mejores personas y logramos una mejor Colombia".
Para conocer la programación de las actividades en la que los niños y los jóvenes pueden participaringrese aquí.
Los tres ejes de acción del programa Supérate son:
  • Supérate con el saber: Competencia académica en cinco áreas: inglés, matemáticas, lenguaje, ciencias naturales y ciencias sociales, en las que podrán participar todos los estudiantes de 5°, 9° y 11° grado de colegios públicos y privados de todo el país.
  • Jornadas Escolares Complementarias Supérate: Espacios y experiencias deportivas, académicas y culturales en la jornada contraria al horario de clase de los estudiantes.
  • Supérate con el deporte: Competencias deportivas para niños y adolescentes escolarizados y no escolarizados entre los 7 y 18 años, en siete disciplinas: ajedrez, atletismo, baloncesto, fútbol, fútbol de salón, porrismo y voleibol. Eventos deportivos localizados por departamentos.
María Fernanda Campo, Ministra de Educación Nacional, resaltó, "En cada Supérate se tienen previstos incentivos para los participantes tales como: minicomputadores, becas completas para estudiar carreras universitarias, estadías internacionales para aprender idiomas, viajes y recursos para dotación de laboratorios, salas de cómputo y bibliotecas".
Ingresa al Sistema Nacional de Competencias Deportivas y Académicas y conoce la programación de los eventos y de las competencias. Por último, el Gobierno trabaja en la extensión del programa para poder llegar a más municipios de Colombia con estas iniciativas. En el momento, el programa tiene una cobertura de 600 municipios impactando alrededor de 800 mil niños; para el 2013 se busca llegar a todo el país atendiendo a 1.800.000 niños y jóvenes.
Da clic aquí y conoce Supérate, el Sistema Nacional de Competencias Deportivas y Académica



ACTIVITY TO LEARN NEW VOCABULARY

DO THE QUIZZES AT THE END OF THIS EXERCISE..


Adjectives



Click the correct picture. You can use the RETURN key to close the alert window.


  1. warm
      
  2. strong
      
  3. slow
      
  4. sleepy
      
  5. scary
      
  6. rich
      
  7. poor
      
  8. painful
      
  9. old
      
  10. noisy
      
  11. hungry
      
  12. heavy
      
  13. handsome
      
  14. full
      
  15. sick
      
  16. fat
      
  17. fast
      
  18. far
      
  19. famous
      
  20. difficult
      
  21. dangerous
      
  22. cute
      
  23. cool
      
  24. cold
      
  25. busy
      
  26. bad
      
  27. angry
      




Next Quiz



Relative pronouns - who, which, whose 

Relative clauses with who/which

who: when we talk about people
which: when we talk about things
whose: instead of his/her or their

We also use that for who/which.

Choose one of the following relative pronouns whowhich or whose from the dropdown menu.
1) I talked to the girl  car had broken down in front of the shop.
2) Mr Richards,  is a taxi driver, lives on the corner.
3) We often visit our aunt in Norwich  is in East Anglia.
4) This is the girl  comes from Spain.
5) That's Peter, the boy  has just arrived at the airport.
6) Thank you very much for your e-mail  was very interesting.
7) The man,  father is a professor, forgot his umbrella.
8) The children,  shouted in the street, are not from our school.
9) The car,  driver is a young man, is from Ireland.
10) What did you do with the money  your mother lent you?

     


Exercise on Relative Clauses (Contact clauses)

Relative Clauses - Formation

Complete the sentences using relative clauses. Use who and which.
  1. A Scot is a person (live in Scotland) 
  2. Nessie is a monster (live in Loch Ness) 
  3. A fridge is a thing (keep food cool) 
  4. A DJ is someone (play music in a disco) 
  5. A bee is an insect (make honey) 
  6. A lemon is a fruit (be yellow and sour) 
  7. A watch is a thing (tell the time) 
  8. A ferry is a ship (carry people across the water) 
  9. A shop assistant is someone (work in a shop) 
  10. A key is a thing (can open and lock doors) 



                                                           DICTATION


Listen to the text read at normal speed. (Primero escucha el dictado a una velocidad normal)
 2. DICTATION – Listen and write. Use the pause button on your media player if you need to.
(Escucha y escribe lo que oyes. Utiliza la pausa en tu reproductor si lo necesitas)

 3. Listen to the text again and check your dictation. (Escucha el texto de Nuevo y comprueba lo escrito)



The Passive
 Complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first sentence, using the word in bold (negrita). Do not change the word in bold..
1. A friend of mine showed us a great new shopping application.
SHOWN
We  a great new shopping application by a friend of mine.
2. They won't let you take photos inside.
ALLOWED
You  to take photos inside.
3. They should investigate privacy and data protection on the Internet.
INTO
Privacy and data protection needs  on the Internet.
4. They grow a lot of rice in China.
IS
A lot of rice  in China.
5. The government took control of another bank.
TAKEN
Another bank  the government.
6. My neighbour took care of my plants when I went to Cyprus.
AFTER
My plants  by my neighbour when I went to Cyprus.
7. They say children in Europe are becoming more and more hyperactive.
SAID
Children in Europe  more and more hyperactive.

A friend of mine showed us a
great new shopping application

TERCER PERIODO



 Elige la palabra correcta.
A Day in the Life of an English Teacher
 at 7.30 or 8 o'clock and I have breakfast. I usually have cereal for breakfast and a  cup of coffee.
 I have breakfast I look at the news and weather on my phone.
At 8.30 I  at my desk and start working.
 my email and write messages on Facebook and Twitter.
Then I work on my lessons and correct my student's homework.
At 11 o'clock I have a  and at 12 I go to the gym for an hour to  some exercise.
I have lunch at 2pm and I usually have a  siesta for 15 minutes. 
I usually have class in the afternoon and I  until 9.30 or 10 o'clock at night. I always . My school is  about 15 or 20 minutes from my flat.
I have something to eat when I  and I watch TV to relax for an hour before I go to bed. Sometimes I read in bed until  asleep.




CURSO DE INGLES SEGUNDO PERIODO:
 PRUEBA DE NIVEL AQUI:http://www.mansioningles.com/pruebanivel/pruebanivel1.htm
INICIE SU CURSO  DE ACUERDO CON SU NIVEL.
JOKE of the month (Chiste del mes)
A Kindergarten teacher was observing her classroom of children while they were drawing. She would occasionally walk around to see each child's work.
As she got to one little girl who was working very hard, she asked what the drawing was.
The girl replied, 'I'm drawing God.'
The teacher paused and said, 'But no one knows what God looks like.'
Immediately, and without looking up from her drawing, the girl replied, 'They will in a minute.'
*to draw = dibujar / Kindergarten = jardín de infancia
RINCÓN DEL MISTERIO
 Lee e interpreta ésta corta historia y resuelve el misterio.
The Case of the Dead Boxer

Tony Jack's worldly possessions were laid out on a small table in police headquarters. They consisted of a T-shirt, sneakers, and white cotton trousers. In a pocket of the trousers was a card.
The card read: July 28. Your wght, 173 lbs.; Your fortune, You will enjoy a long life.
"His life lasted 22 years," Inspector Hobbs told Dr. Hall.
"Late last night," said the inspector, "we got a call to come to the carnival. Somebody had started up a Ferris wheel. We found a male corpse jack-knifed over a strut. At first I thought the guy had been beaten to death -- his face was so battered. Then I recognized Tony.
"Last night Tony fought Killer Malone for the state middleweight title," he continued. "Tony took a pounding. We know he left the arena still pretty dazed. He must have come out to the carnival. He used to be a roustabout, and he knew his way around.
"It looks like he got here after closing," said the inspector, "used the scale, and then started up the big wheel. He took a ride and fell out. The medical examiner says he died instantly,"
The famed criminologist contemplated Tony's possessions.
"He might have been killed elsewhere and hung on the strut," said Hall. "I heard rumors of a fix in the Malone fight.
"It looks to me like Tony refused to take a dive and the mob made him pay the full price. The killers apparently did a clumsy job. To avoid giving themselves away, they changed his clothes and staged the scene out at the Ferris wheel."

How did Hall know?
  • ¡Hey  guys if you have doubts about  English grammar look this link:
           gramática inglesa práctica
  • Please look this video in order to do a similar one for the next class. Remember you must use passive voice.


FEBRUARY 29/12

HI GUYS HERE A LINK TO PLAY AND LEARN IRREGULAR VERBS:

http://www.quia.com/hm/7121.html

THIS LINK TO PRACTICE PASSIVE VOICE. YOU MUST CHANGE THEM YN INTERROGATIVE FORM.
http://www.mes-english.com/flashcards/files/passive2.pdf




What's the verb?
 

 Write one verb that goes with the words and expressions.Follow the example:
 Example:  money / someone's life / energy
 1.  your way / your wallet / your temper
 2.  a trip / strike / a diet
 3.  a mistake / a mess / the bed
 4.  a business / a marathon / away
 5.  a lot of weight / your jacket / the TV
 6.  vegetables / a beard / old
A veces en inglés encontramos dos palabras que dan sentido a una idea o concepto y que se unen con "and". El orden de las palabras normalmente es fijo. Por ejemplo: "fish and chips" (no se dice chips and fish).
 Lee las frases siguientes y elige el orden más común de las palabras.
1. When I sit down to work at my desk, I like it to be .
2. Before we make a decision I think we should discuss the  of the situation.
3. - What would you like to drink?
- I think I'll have a .
4. Nobody taught me how to use the new software. I learnt by .
5. We had a lovely holiday in the countryside. I love the  of small villages.
6. Do you fancy cereal or  for breakfast?
7. I've decided to invest in some .
8. Shall I print this document out in colour or ?
9. We had terrible weather in Scotland. For three days we had storms with .
10. , I apologise for the delay. The presentation will start in about five minutes.
11. I don't know why you're so stressed about the interview. It's not exactly a matter of  you know.
12. The problem with the kids of today is that they don't know the difference between .

When I sit down to work
at my desk, I like it to be ...

· APRENDE UN POCO MÁS.
ADJETIVOS POSESIVOS
Los adjetivos posesivos en inglés hacen referencia al poseedor y no a la cosa poseída y se usan con más frecuencia en inglés que en español. 
Preceden normalmente a los sustantivos que indican partes del cuerpo, parentesco, vestimenta y objetos personales, nombres que se usan en español con el artículo determinado: 

John is washing his hands / John se lava las manos (sus manos)
my, mi(s), mío
- Se utiliza my para indicar que algo pertenece o se relaciona con uno mismo.
    That's my watch / Ese es mi reloj
your, tu(s), su(s)
- Se utiliza your para indicar que algo pertenece a la persona a la que se está hablando. Equivale al 'tu, su / vuestro, vuestros' español. Fijate que el tratamiento en inglés no cambia, a diferencia de la distinción en español del tú y el su (de usted).
    I like your shoes / Me gustan tus zapatos
his, su (de él)
- Se utiliza his para referirnos o indicar la pertenencia de algo a una persona de sexo masculino.
    This is his tie / Ésta es su corbata
her, su (de ella)
- Se utiliza her para referirnos o indicar la pertenencia de algo a una persona de sexo femenino.
    She's broken her arm. / Se ha roto el brazo
its, su(s) (de una cosa)
- Se utiliza its para referirnos o indicar la pertenencia de algo a una cosa, lugar o animal. También puede usarse cuando nos referimos a un bebé.
    The bird is in its cage / El pájaro está en su jaula
our, nuestro
- Usamos our para referirnos o indicar la pertenencia de algo a un grupo de más de una persona entre las que nos incluimos.
    Our house is in the centre of the town / Nuestra casa está en el centro de la ciudad
their, su(s) (de ellos)
- Usamos their para referirnos o indicar la pertenencia de algo a un grupo de más de una persona entre las que no nos incluimos
    What colour is their parrot? / ¿De qué color es su loro?


DICTATION

LISTEN TO THE FOLLOWING EXERCISE.

LISTEN AND WRITE.





MARZO 23 DE 2012
SEGUNDO PERIODO
( second term)


CURSO DE INGLES SEGUNDO PERIODO:
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EXCELENTE VIDEO PARA TENER EN CUENTA
POR QUE ES IMPORTANTE APRENDER IDIOMAS?
QUE NO LES PASE LO MISMO.
http://www.youtube.com/watch?v=tlzNGCBp1TE


LEE EL SIGUIENTE TEXTO Y DESARROLLA LAS ACTIVIDADES EN TU CUADERNO:


3. COMPRENSION ORAL
EXPRESIONES CON COLORES. Muchas expresiones norteamericanas se basan en los colores. Este artículo presenta expresiones idiomáticas basadas en los colores.

Para tu comodidad, hemos intercalado un vocabulario bilingüe a lo largo del audio-texto. Descarga el audio a tu reproductor portátil y practica inglés mientras viajas.
Pulsa la palabra "AUDIO" para escuchar. Para descargar acerca la flecha del ratón a "AUDIO" y con botón derecho selecciona la opción "Guardar Archivo (o Destino) Como" y guarda el archivo en tu computadora.
COLOR EXPRESSIONS
Now, the VOA Special English program "Words and Their Stories".

Every people has its own way of saying things, its own special expressions. Many everyday American expressions are based on colors.
its own way of saying: su propia forma de expresar; are based on: se basan en;

Red is a hot color. Americans often use it to express heat. They may saythey are red hot about something unfair. When they are red hot they are very angry about something. The small hot tasting peppers found in many Mexican foods are called red hots for their color and their fiery taste. Fast loud music is popular with many people. They may say the music is red hot, especially the kind called Dixieland jazz.
hot color: color cálido; heat: calor; to be red hot: HUMOR: enojados, furiosos; ALIMENTOS: al rojo vivo, muy picantes; MUSICA: intensa, en pleno apogeo;unfair: injusto; fiery taste: sabor picante; the kind called: el tipo (de música) denominado;

Pink is a lighter kind of red. People sometimes say they are in the pink when they are in good health. The expression was first used in America at the beginning of the 20th century. It probably comes from the fact that many babies are born with a nice pink color that shows that they are in good health.
lighter: más claro; to be in the pink: estar, sentirse fuerte como un león; 20th century: siglo XX; that they are in good health: que gozan de buena salud;

Blue is a cool color. The traditional blues music in the United States is the opposite of red hot music. Blues is slow, sad and soulful. Duke Ellington and his orchestra recorded a famous song – Mood Indigo – about the deep blue color, indigo. In the words of the song: “You ain’t been blue till you’ve had that Mood Indigo.” Someone who is blue is very sad.
cool color: color frío; blues music: música blue (nostalgia, tristezas); soulful:sentimental; recorded: grabaron; indigo: añil, índigo, azul profundo; you ain't been: no has estado; till: hasta que; to be blue: estar triste, melancólico;

The color green is natural for trees and grass. But it is an unnatural color for humans. A person who has a sick feeling stomach may say she feels a little green. A passenger on a boat who is feeling very sick from high waves maylook very green.
unnatural: anormal; sick feeling: sensación de descompostura (en el); to feel green: sentirse con náuseas; to look very green: verse muy mareado;

Sometimes a person may be upset because he does not have something as nice as a friend has, like a fast new car. That person may say he is green with envy. Some people are green with envy because a friend has more dollars or greenbacks. Dollars are called greenbacks because that is the color of the back side of the paper money.
upset: molesto, contrariado; to be green with envy: estar verde de envidia;greenbacks: billetes (dólares); back side: reverso;

The color black is used often in expressions. People describe a day in which everything goes wrong as black day. The date of a major tragedy is remembered as a black day. A blacklist is illegal now. But at one time, some businesses refused to employ people who were on a blacklist for belonging to unpopular organizations.
goes wrong: anda mal; a blackday: un día negro (desafortunado); a major tragedy: una tragedia de gravedad; blacklist: lista negra (discriminatoria);illegal: ilegal; refused to employ: se rehusaban a dar empleo a; unpopular; mal miradas, mal vistas;

In some cases, colors describe a situation. A brownout is an expression for a reduction in electric power. Brownouts happen when there is too much demand for electricity. The electric system is unable to offer all the power needed in an area. Blackouts were common during World War Two. Officials would order all lights in a city turned off to make it difficult for enemy planes to find a target in the dark of night.
brownout: restricción del alumbrado por economía; demand: demanda; unable to offer: no puede brindar; blackout: apagón, corte de luz; turned off: se apagaran; to make it difficult for: para dificultar a los; to find a target: encontrar el blanco u objetivo.

I’m Warren Scheer. Listen again next week for another "Words and Their Stories" program in Special English on the Voice of America.
Y ahora demuestra tu habilidad en este ejercicio seleccionando las expresiones más adecuadas  y cópialas en tu cuaderno.
1. A  is a list of undesirable persons.
2. Mabel was 
 when she saw Lucia`s new car.
3. Another 
? Now I can barely see anything.
4. My grandmother is 
 and is doing very well.
5. There was a 
 to avoid an enemy attack from the air.
6. He is feeling 
 because his girlfriend is very sick.
7. What's wrong? Oh, I feel 
 about my stomach.
8. A 
 usually refers to a sad or tragic time.
9. Many people are really 
 about lack of employment.


Passive sentences in the Simple Past - Exercise


Rewrite the given sentences in Passive voice.

Example:
Frank built a house.
_____________________

Answer:
A house was built. or A house was built by Frank.
1) She bought four apples.
.
2) We won the match.
.
3) The man stole the blue car.
.
4) The police arrested the thieves.
.
5) Jack swam the 200 metres.
.
6) The dog bit the old lady.
.
7) Tom and Max ate five hamburgers.
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8) Oliver taught the children.
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9) Victoria rode the brown horse.
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10) Grandmother told good stories.
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Phrasal verbs
 


(to) eat away: roer, carcomer, corroer, desgastar.

(to) eat into: corroer, comerse.

(to) eat out: comer fuera, cenar fuera.

(to) eat up: comerse, consumir, tragar, devorar.

(to) egg on: animar, incitar.

(to) end in: acabar en, terminar con.

(to) end off: acabar, terminar, ir a parar.

(to) face up to: afrontar, enfrentar, enfrentarse a.

(to) fall about: troncharse, partirse (de risa).

(to) fall apart: romperse, deshacerse, caerse a pedazos.

(to) fall away: disminuir/desaparecer/desprenderse.

(to) fall back: retroceder, retirarse.

(to) fall back on to: recurrir a, echar mano de, apoyarse en.

(to) fall behind: retrasarse, quedarse atrás, rezagarse.

(to) fall behind with: retrasarse.

(to) fall down: caer, caerse/ hundirse, derrumbarse, venirse abajo/fallar/ dejarse engañar por, picar.

(to) fall in love: enamorarse de.

(to) fall in: desplomarse, venirse abajo/ alinearse, formar filas, ponerse en filas.

(to) fall in with: encontrarse con, juntarse con/convenir en, aprobar, aceptar

(to) fall into: dividirse en, clasificarse en/ adquirir.

(to) fall off: bajar, disminuir/ empeorar/ desprenderse, caerse.

(to) fall on: incidir en, recaer en, tocar a/atacar, caer sobre.

(to) fall out: reñir/ pelearse /romper filas/ caerse.

(to) fall over: caer, tropezar con/ caerse

(to) fall through: fracasar, quedar en nada.

(to) fall to: empezar a, ponerse a/ corresponder a, incumbir a, tocar a.

(to) fall under: clasificarse en, estar incluido,-a en.

(to) feel for: compadecer a, compadecerse de.

(to) feel up to: sentirse con ánimos para, sentirse con fuerzas para.



(to) figure on: contar con, esperar.

(to) figure out: comprender, explicarse/ resolver, calcular.

(to) fill in: rellenar/poner al corriente.

(to) fill in for: sustituir a.

(to) fill out: engordar/rellenar.

(to) fill up: llenar/ llenarse.

(to) find out: preguntar, averiguar/ enterarse de/ calar, pillar, descubrir el juego/ informarse/ enterarse

(to) get about: moverse, desplazarse, salir/ viajar/ difundirse.

(to) get across: cruzar/ atravesar/ hacer comprender, hacer entender/ hacerse entender.

(to) get ahead: adelantar, progresar.

(to) get along: arreglárselas, apañárselas/ marcharse, irse.

(to) get along with: llevarse (bien) con/ marchar, ir con.

(to) get around: moverse, desplazarse/ viajar/ difundirse/ evitar, sortear.

(to) get around to: encontrar tiempo para.

(to) get at: alcanzar, llegar a/ insinuar/ criticar/ meterse con.

(to) get away: escaparse, irse/ alejar, quitar, sacar.

(to) get away with: salir impune de.

(to) get back: volver, regresar/ moverse hacia atrás, retroceder/ recuperar.

(to) get behind: atrasarse.

(to) get by: arreglárselas/ pasar.

(to) get down: deprimir, desanimar/bajar/ apuntar, anotar/tragar/bajarse.

(to) get down to: ponerse a.

(to) get in: llegar/entrar/subir/ser elegido,-a/ meter/recoger, cosechar/ recoger/comprar/llamar.

(to) get into: llegar a, entrar en/ subir a.

(to) get off: quitarse/ bajarse de/ bajarse/ salir/ comenzar/ escaparse.

(to) get off with: ligar.

(to) get on: subir a, subirse a, montar a/progresar, avanzar, ir/tener éxito/ llevarse bien, avenirse, entenderse/ seguir, continuar/ hacerse mayor, envejecerse.

(to) get on for: ser casi.

(to) get on to: ponerse en contacto con, localizar/ empezar a hablar de, pasar a.

(to) get out: sacar/quitar/salir/bajar de, bajarse de/escapar(se)/llegar a saberse, hacerse público,-a.

(to) get out of: librarse de/ dejar, perder la costumbre.

(to) get over: recuperarse de/ sobreponerse a/ salvar/ vencer/ comunicar, hacer comprender.

(to) get over with: acabar con.

(to) get round: salvar/ evitar, soslayar/ convencer, persuader/ difundirse, hacerse público,-a, llegar a saber.

(to) get round to: encontrar tiempo para.

(to) get through: llegar/ conseguir hablar ((to, con))/ hacerse comprender ((to, a))/ acabar, terminar/ consumir/gastar/ beber/aprobar.

(to) get together: reunirse, juntarse/juntar, reunir/ montar/ recoger, reunir.

(to) get up: levantarse/ subir/ levantarse/despertar/ disfrazarse.

(to) get up to: hacer/ llegar a

(to) give away: distribuir, repartir/regular/entregar/delatar, traicionar/revelar, descubrir.

(to) give back: devolver.

(to) give in: darse por vencido,-a, rendirse/ceder/entregar.

(to) give in to: ceder ante.

(to) give off: despedir, desprender, emitir.

(to) give onto: dar a.

(to) give out: distribuir, repartir/ anunciar/ acabarse, agotarse/ averiarse, sufrir una avería.

(to) give over: entregar/ dedicar, asignar/ dejar de.

(to) give up: dejar/ abandonar, renunciar a /ceder, renunciar/entregarse/ darse por vencido,-a, rendirse.

(to) give up on: abandonar, desistir.

(to) go about: emprender, hacer/ continuar.

(to) go after: perseguir, andar tras.

(to) go against: ir en contra de/ser desfavorable a.

(to) go ahead: proceder.

(to) go ahead with: proceder.

(to) go along: pasar por/ progresar, ir/ ir.

(to) go along with: estar de acuerdo con.

(to) go around: bastar, ser suficiente, haber/ correr, circular/ ir, andar/ salir ((with, con))/ andar ((with, con))/ girar, dar vueltas/ recorrer.

(to) go away: marcharse.

(to) go back: volver, regresar/datar de/ remontarse a.

(to) go back on: romper, no cumplir.

(to) go by: pasar/ atenerse a, seguir/ dejarse llevar por/ juzgar por.

(to) go down: bajar/ deshincharse/ ponerse/ hundirse/ ser acogido,-a.

(to) go down with: coger, pillar.

(to) go for: atacar/ ir a buscar/ gustar/ valer para.

(to) go in: entrar.

(to) go in for: participar en, tomar parte en/ presentarse a/ dedicarse a/ ser partidario,-a de.

(to) go into: entrar en/ investigar/ chocar contra.

(to) go off: marcharse/ estallar/ sonar/ dispararse/ estropearse, pasarse/ cortarse/ apagarse/ perder el gusto por, perder el interés por.

(to) go off with: escaparse con.

(to) go on: seguir, continuar/ pasar, ocurrir/ quejarse/ hablar sin parar/ encenderse/ estar a punto de cumplir.

(to) go out: salir/ apagarse.

(to) go over: revisar, repasar.

(to) go over to: pasarse a/ cambiar a, pasar a.

(to) go round: dar vueltas, girar/ pasar por casa de, visitar.

(to) go through: pasar por, sufrir, padecer/ examiner/ registrar/ gastar/ explicar/ ser aprobado,-a.

(to) go through with: llevar a cabo.

(to) go towards: destinar a, reservar para.

(to) go under: hundirse/ fracasar.

(to) go up: subir/ acercarse/ levantarse/ estallar/ to go up in flames, incendiarse.

(to) go with: acompañar/ ir con, estar incluido,-a/ hacer juego con.

(to) go without: pasar sin, prescindir de.

(to) grow apart: distanciarse.

(to) grow away from: distanciarse de.

(to) grow into: convertirse en, hacerse.

(to) grow on: llegar a gustar.

(to) grow out of: perder, quitarse/ quedarle pequeño,-a a.

(to) grow up: hacerse mayor/ criarse, crecer/ surgir, nacer, desarrollarse.

(to) hand around: repartir, ofrecer, pasar.

(to) hand back: devolver.

(to) hand down: transmitir/ pasar/ dejar en herencia.

(to) hand in: entregar/ presentar, notificar.

(to) hand on: transmitir, heredar: (give) pasar, dar.

(to) hand out: repartir, distribuir/ dar/ aplicar.

(to) hand over: entregar/ ceder.

(to) hang about / hang around: esperar/ perder el tiempo/ frecuentar.

(to) hang back: quedarse atrás/ vacilar.

(to) hang down: colgar, caer.

(to) hang on: agarrarse/ esperar.

(to) hang out: tender/ soler estar.

(to) hang up: colgar/ colgar.

(to) have on: llevar puesto,-a/ tomar el pelo a.

(to) have out: sacarse/ operarse de.

(to) hold back: retener/ ocultar/ contener/ reprimir/ guarder/ vacilar, no atreverse/ abstenerse.

(to) hold down: dominar/ desempeñar.

(to) hold forth: hablar largo y tendido ((on/about, sobre)).

(to) hold off: mantener alejado,-a/ refrenarse.

(to) hold on: agarrarse fuerte, agarrarse bien/ esperar/ no colgar.

(to) hold on to: cogerse a, agarrarse a/ guardar.

(to) hold out: tender, ofrecer/ durar/ resistir.

(to) hold over: aplazar.

(to) hold up: atracar, as altar/ retrasar/ levanter/ aguantar, sostener/ aguantar, resistir.

(to) hold with: estar de acuerdo con.

(to) iron out: planchar/ resolver, solucionar.

(to) jack in: dejar, colgar.

(to) jack off: meneársela/ masturbar.

(to) jack up: levantar con gato/ subir.

(to) jump at: aceptar sin pensarlo.

(to) keep at: perseverar en algo/ no dejar en paz, machacar.

(to) keep away: mantener a distancia ((from, de)), no dejar a uno acercarse ((from, a))/ mantenerse a distancia, evitar contacto con.

(to) keep back: retener, guardar/ ocultar, no revelar/ contener/ tener a raya/ estorbar, impedir/ mantener atrás, contener/ mantenerse atrás, alejarse.

(to) keep down: oprimir, sujetar/ mantener bajo/ limitar, controlar/ mantener en el estómago/ agacharse, no levantar la cabeza.

(to) keep from: abstenerse de, guardarse de.

(to) keep in: no dejar salir/ hacer quedar/ contener/ costear, pagar.

(to) keep in with: mantener buenas relaciones con.

(to) keep off: mantenerse a distancia/ no llover/ no dejar entrar, no dejar acercarse/ no tocar, no hablar de.

(to) keep on: seguir, continuar/ no quitarse.

(to) keep on about: insistir en, no parar de hablar de.

(to) keep out: no dejar entrar, no dejar pasar/ no entrar.

(to) keep out of: no entrar en/ no meterse en.

(to) keep to: atenerse a, cumplir/ no dejar, no salir de.

(to) keep together: mantenerse juntos,-as, no separarse.

(to) keep under: tener subyugado.

(to) keep up: mantener, seguir/ mantener despierto,-a, tener en vela/ aguantar el ritmo/ mantenerse al día.

(to) keep up with: seguir/ mantenerse al corriente de/ mantener el contacto con.

(to) kick against something: protestar contra, reaccionar contra.

(to) kick around: andar por ahí/ dar vueltas a.

(to) kick in: romper a patadas.

(to) kick off: sacar, hacer el saque inicial/ empezar, comenzar/ empezar, comenzar, iniciar/ quitarse.

(to) kick out: echar a uno.

(to) knock about: rodar, recorrer/ andar con/ pegar, maltratar: (to) knock around: to knock about.

(to) knock back: beberse de un trago, rápidamente o en grandes cantidades/ soplar, costar.

(to) knock down: derribar/ atropellar/ derribar/ rebajar/ adjudicar ((to, a)).

(to) knock off: tirar, hacer caer/ birlar, mangar, chorizar, afanar/ cargarse, liquidar/ descontar/ quitar/ acabar, salir del trabajo.

(to) knock out: dejar sin conocimiento/ dejar dormido,-a/ poner fuera de combate, dejar K.O./ eliminar/ hacer rápidamente, producir rápidamente/ dejar pasmado,-a, dejar boquiabierto,-a: (to) knock over: volcar, tirar/ atropellar.

(to) knock together: hacer de prisa, hacer rápidamente/ entrechocarse.

(to) knock up: despertar, llamar/ hacer de prisa, preparar/ dejar embarazada/ pelotear.

(to) lay about: agredir.

(to) lay aside: dejar a un lado/ dejar de lado.

(to) lay before: presentar.

(to) lay by: guarder/ ahorrar.

(to) lay down: dejar, soltar/ entregar/ imponer, fijar/ sentar/ guardar.

(to) lay in: proveerse de.

(to) lay into: atacar.

(to) lay off: despedir/ dejar en paz, dejar de molestar/ parar.

(to) lay on: facilitar, suministrar/ cargar.

(to) lay out: tender, extender/ disponer, colocar/ presentar, exponer/ hacer el trazado de/ diseñar/ dejar fuera de combate/ desembolsar.

(to) lay over: hacer una parada ((at/in, en)): (plane) hacer escala ((at/in, en)).

(to) lay up: almacenar.

(to) leave off: dejar de/ acabar, terminar.

(to) leave out: omitir, excluir/ excluir.

(to) let down: bajar/ alargar/ desinflar/ fallar, defraudar.

(to) let in: dejar entrar.

(to) let into: dejar entrar / incrustar en/ revelar.

(to) let off: dejar/ hacer explotar/ hacer estallar/ perdonar/ dejar marcharse/ dejar en libertad.

(to) let on: decir, descubrir/ hacer ver.

(to) let out: dejar salir/ soltar ((from, de))/ soltar: he let out a shriek of pain, soltó un grito de dolor/ ensanchar/ divulgar, hacer público,-a/ alquilar.

(to) let through: dejar pasar.

(to) let up: parar.

(to) let up on: dejar en paz.

(to) look after: ocuparse de, atender a/ cuidar (de).

(to) look ahead: mirar hacia adelante.

(to) look at: mirar, considerer/ mirar.

(to) look back: mirar atrás.

(to) look down on: despreciar.

(to) look for: buscar.

(to) look forward to: esperar (con ansia).

(to) look in on: pasar (un momento) por.

(to) look into: investigar.

(to) look on: considerer/observar.

(to) look like: parecerse a.

(to) look onto: dar a.

(to) look out: ir con cuidado, buscarse.

(to) look out for: esperar, estar al tanto.

(to) look over: mirar por encima.

(to) look round: volver la cabeza/ mirar/ mirar/ visitar.

(to) look through: revisar/ ojear.

(to) look to: contar con/ centrarse en.

(to) look up: mejorar/ consultar, buscar/ ir a ver.

(to) look up to: respetar.

(to) make after: seguir a, perseguir a.

(to) make for: dirigirse hacia/ abalanzarse sobre/ contribuir a, crear, conducir a.

(to) make into: convertir en, transformar en.

(to) make of: pensar, opinar, parecer/ entender/ dar importancia a.

(to) make off: escaparse, largarse, huir.

(to) make off with / make away with: llevarse, escaparse con.

(to) make out: hacer/ extender, hacer/ redactor/ distinguir, divisar/ descifrar/ entender, comprender/ pretender, hacerse pasar por/ arreglárselas, apañárselas/ darse el lote, pegarse el lote.

(to) make over: ceder, transferir, traspasar/convertir, transformar.

(to) make up: inventar/hacer/ montar/ preparer/ componer/ confeccionar, hacer/ completer/ componer, formar, integrar/ representar/ maquillar/ compensar/ cubrir/ suplir/ recuperar/ maquillarse, pintarse/ hacer las paces, reconciliarse.

(to) make up for: compensar.

(to) make up to: halagar a/ congraciarse con/ recompensar, pagar.

(to) make with: dar, traer.

(to) mark down: rebajar el precio de/ bajar la nota de/ apuntar.

(to) mark off: separar, dividir, distinguir/ delimiter/ tachar.

(to) mark out: marcar, delimiter/ marcar, trazar/ señalar, seleccionar.

(to) mark up: subir (el precio de), aumentar (el precio de)/ subir la nota de.

(to) mix up: mezclar bien/ preparar/ confundir/ desordenar, revolver, mezclar.

(to) nod off: dormirse, dar cabezadas.

(to) pan out: salir, resultar.

(to) pass away: pasar a mejor vida.

(to) pass by: pasar/ pasar de largo.

(to) pass down: pasar/ transmitir.

(to) pass for: pasar por.

(to) pass off: pasar, transcurrir/ parar/ pasarse/ hacer pasar ((as, por)).

(to) pass on: pasar, dar/ contagiar/ pasar a mejor vida/ pasar ((to, a)).

(to) pass out: desmayarse, perder el conocimiento/ graduarse/ repartir.

(to) pass over: pasar por alto, dejar de lado, olvidar/ atravesar, cruzar.

(to) pass through: estar de paso/ pasar por, atravesar.

(to) pass up: dejar pasar, dejar escapar, desperdiciar/ rechazar.

(to) pick at: tocar/ comer sin ganas.

(to) pick off: matar uno a uno.

(to) pick on: meterse con/ elegir, escoger.

(to) pick out: elegir, escoger/ distinguir/ reconocer/ tocar de oído.

(to) pick up: levantar/ recoger/ coger/ coger/ descolgar/ aprender/ adquirir, coger/ descubrir, enterarse de/ pescar, pillar/ conseguir, encontrar/ recoger, pasar a buscar/ coger/ recoger/ ligar con, ligarse/ detener/ captar, recibir/ reanudar/ reprender ((for, por))/ corregir/ darse cuenta de/ mejorar/ subir/ seguir, continuar.

(to) pick up on: hacer reseña de/ volver a/ señalar.

(to) pitch forward: caer de bruces, caer de cabeza.

(to) pitch in: empezar/empezar a comer/ cooperar/ contribuir.

(to) pitch into: emprender enérgicamente algo/ atacar, arremeter contra, poner como un trapo.

(to) pitch off: quitar de encima, sacudir/ caer.

(to) pitch out: tirar/ echar, expulsar, poner de patitas en la calle.

(to) pitch over: tirar/ volcarse.

(to) pitch (up) on: elegir, escoger/ encontrar, dar con.

(to) pull about: manosear, estropear.

(to) pull along: arrastrar/arrastrarse.

(to) pull apart: romper, partir en dos/ desmontar/ criticar duramente/ separar, despegar, desunir.

(to) pull away: arrancar/ quitar arrancando/ adelantarse/ seguir remando, tirar enérgicamente de los remos/ apartarse bruscamente de uno.

(to) pull back: retirar/ retener, tirar hacia atrás/ tirar hacia sí, descorrer/ remontar un gol/retirar/ contenerse/ rajarse.

(to) pull down: bajar, tirar hacia abajo, rebajar, hacer caer, tumbar/ derribar, demoler, derribar/ debilitar/ ganar.

(to) pull in: tirar hacia sí/ recoger/ cobrar/ detener/ enfrenar/ ganar/ atraer/ parar/ llegar a la estación/ apretarse el cinturón.

(to) pull off: arrancar, separar/ quitar de un tirón/quitarse de prisa/ llevar a cabo/ cerrar/ concluir con éxito algo/ ganar/ lograrlo/ llevarlo a cabo/ vencer./ salir.

(to) pull on: ponerse (de prisa)/ tirar de.

(to) pull out: sacar, extraer/ tirar hacia fuera/ tirar a uno de un hoyo a estirones/ sacar a uno de un río/ estirar, extender/ retirar/ irse, marcharse/ retirarse/ salirse/ salir (de la estación)/ sale fácilmente.

(to) pull over: acercar tirando/ derribar, volcar/ hacerse a un lado, desviarse hacia un lado.

(to) pull round: ayudar a uno a reponerse/ reponerse.

(to) pull through: sacar a uno de un apuro o de una enfermedad/ salir de un apuro/ reponerse, recobrar la salud.

(to) pull together: reorganizar un escrito, recuperar/ trabajar con un espíritu común, trabajar con espíritu de equipo/ sobreponerse, serenarse, recuperar la calma, animarse.

(to) pull up: alzar, levantar, tirar hacia arriba/ alzar/ acercar/ arrancar, dessarraigar/ fortalecer/ parar, refrenar/ reprender/ pararse, detenerse/ pararse/ contenerse/ interrumpirse/ mejorar/ mejorar su posición.

(to) put about, (to put around: diseminar, hacer correr/ dar a entender que..., hacer creer que..., hacer correr el rumor de que.../ hacer virar/ virar, cambiar de bordada,.

(to) put across: comunicar/ hacer entender/ hacer aceptar/ presentar/ cerrar/ engañar a uno, embaucar a uno/ dar una paliza a uno/ impresionar con su personalidad/ presentarse de manera eficaz/ comunicar eficazmente lo que uno quiere decir.

(to) put apart: separar a alguien de otras personas.

(to) put aside: rechazar, desechar, dejar, poner a un lado/ dejar de lado, poner a parte/ guardar, poner aparte, ahorrar/ devolver a su lugar/ poner en el garaje/ envainar/ guardar/ desechar/ descartar, repudiar/ encarcelar, recluir en un manicomio/ alojar/ zamparse.

(to) put back: devolver a su lugar/ restituir, volver a poner/ guardar/ volver/ restituir/ dejar/ retrasar/ aplazar/ beberse/ volver a puerto.

(to) put by: ahorrar, tener dinero ahorrado= (to) put away.

(to) put down: poner en tierra/ poner en el suelo/ depositar/ bajar/ soltar/ dejar/ dejar apearse/ déjalo/ suéltalo/ poner en tierra/ cerrar/ pagar como desembolso inicial/ poner en cava/ suprimir/ sofocar/ dominar/ hacer callar/ dejar sin réplica posible, humillar/ apuntar, poner por escrito/ degradar, pasar a una división inferior/ atribuir/ considerar/ sacrificar.

(to) put forth: alargar/ tender/ extender/ echar/ emplear, desplegar.

(to) put forward: nombrar, presentar, proponer/ hacer/ presentar, proponer, exponer/adelantar/ ofrecerse con poca modestia, ponerse en evidencia, llamar la atención sobre sí.

(to) put in: meter, introducir/ insertar/ interponer/ presentar, aducir/ votar a, elegir/ dedicar, instalar, conectar/ plantar, sembrar/ entrar a puerto, hacer escala en un puerto/ presentarse a un puesto, solicitar un puesto.

(to) put off: aplazar, postponer, dejar para después/ disuadir/ desconcertar/ desanimar/ dejar/ quitarse/ apagar/ hacerse a la mar/ salir.

(to) put on: ponerse/ aplicar/ acelerar, cobrar velocidad/ asumir/ poner/ representar, poner en escena/ poner/ encender/ aplicar/ echar/ poner a calentar/ adelantar/ dar el nombre, sugerir un nombre, tomar el pelo a .

(to) put out: sacar, poner fuera, mandar a pasearse, echar, expulsar, poner en la calle/ desahuciar/ tender la ropa, poner la ropa a secar/ echar al mar/ alargar, tender/ sacar, extender/ asomar, sacar/ echar/ ordenar, disponer, desplegar/ apagar, sofocar/ desconcertar/ enojar, irritar/ incomodar/ dislocarse/ publicar/ sacar a la luz/ hacer/ diseminar/ hacer correr/ , poner el dinero a interés/ hacerse a la mar/ salir de/ tomarse la molestia, molestarse.

(to) put over= (to) put across.

(to) put one over on sb.= ganar por la mano a uno, engañar a uno, dar a uno gato por liebre.

(to) put through: cerrar/ despachar/ hacer aprobar/ poner una llamada/ someter a uno a una prueba.

(to) put together: poner juntos, juntar, reunir/ sumar/ añadir/ montar, armar/ juntar, reunir, formar/ confeccionar/ jugar realmente bien.

(to) put up: alzar, levantar, poner en alto, levantar, abrir, alzar/ montar, poner/ izar/ colgar/ pegar, fijar, poner/ envainar/ construir/ aumentar, subir/ ofrecer/ presentar/ hacer/ oponer/ nombrar, proponer/ poner una cosa en venta/ dar, poner/ preparar, hacer/ hospedar, alojar/ incitar/ levantar/ presentar/ ofrecerse.

(to) put up with: aguantar, resignarse a, conformarse con.

(to) put upon: molestar a uno, incomodar a uno, pedirle mucho a uno, abusar de la amabilidad de uno.

(to) ride about, (to) ride around: pasearse a caballo, en coche, en bicicleta.

(to) ride away: alejarse, irse, partir.

(to) ride back: volver a caballo, en bicicleta, etc.

(to) ride on: depender de.

(to) ride out: aguantar hasta el final de.

(to) rip off: arrancar/ timar.

(to) rip up: romper, hacer pedazos.

(to) round down: redondear (a la baja).

(to) round off: completar, acabar.

(to) round on: volverse contra.

(to) round up: redondear (al alza)/ acorralar/ reunir, juntar.

(to) run across: cruzar corriendo/ encontrar, tropezar con.

(to) run after: perseguir.

(to) run along: irse.

(to) run away: irse corriendo, escaparse.

(to) run away with: escaparse con/ no te vayas a creer que/ te dejas llevar por.

(to) run down: atropellar/ criticar/ agotar/ bajar corriendo/ agotarse/ pararse.

(to) run in: rodar/ detener/ entrar corriendo.

(to) run into: entrar corriendo en/ chocar con/ tropezar con.

(to) run off: imprimir/ irse corriendo.

(to) run off with: escaparse con, llevarse.

(to) run out: salir corriendo/ acabarse/ agotarse/ caducar.

(to) run over: atropellar/ rebosar/ derramar.

(to) run through: ensayar/ repasar/ echar un vistazo a.

(to) run up: subir corriendo/ acumular/ izar/ subir corriendo.

(to) set about: empezar a, ponerse a/ atacar, agredir.

(to) set against: enemistar con, poner en contra de/ contraponer, sopesar, comparar con/ desgravar.

(to) set apart: distinguir ((from, de)), hacer diferente ((from, de)).

(to) set aside: guardar, ahorrar/ dejar/ reservar/ dejar de lado/ anular.

(to) set back: apartar, retirar/ retrasar, atrasar/ costar.

(to) set down: poner por escrito, escribir/ dejar/ establecer, fijar.

(to) set forth: emprender marcha, partir.

(to) set in: empezar, comenzar/ surgir/ declararse.

(to) set off: salir, ponerse en camino/ hacer estallar, hacer explotar/ hacer sonar/ lanzar, tirar/ hacer empezar, provocar, desencadenar/ hacer resaltar, realzar.

(to) set on: echar/ atacar, agredir.

(to) set out: partir, salir ((for, para))/ proponerse ((to, -)), tener la intención de, querer/ disponer, exponer/ exponer.

(to) set to: ponerse a, empezar a.

(to) set up: levantar, erigir/ colocar/ montar/ montar, armar/ poner, server/ montar, poner/ fundar/ abrir/ crear/ proveer de/ ayudar a reponerse/ tender una trampa a/ establecerse ((as, como))/ pretender ser/ establecerse ((as, como)).

(to) slip away: pasar, irse/ irse.

(to) slip by: pasar, transcurrir.

(to) slip into: ponerse.

(to) slip off: quitarse.

(to) slip on: ponerse.

(to) slip out: escaparse.

(to) slip out of: quitarse.

(to) slip up: equivocarse, cometer un error/ cometer un desliz, meter la pata.

(to) stand aside: apartarse, quitarse de en medio/ no tomar parte, mantenerse al margen.

(to) stand back: apartarse, echarse hacia atrás, alejarse/ distanciarse ((from, de)).

(to) stand by: cruzarse de brazos, quedarse sin hacer nada/ estar preparado,-a, estar listo,-a/ estar en estado de alerta/ no abandonar, respaldar, apoyar, defender/ atenerse a/ cumplir.

(to) stand down: retirarse/ dimitir/ retirarse, abandonar el estrado.

(to) stand for: significar, querer decir/ representar/ defender, apoyar, ser partidario,-a de/ tolerar, permitir, consentir.

(to) stand in for: sustituir, suplir.

(to) stand out: destacar, sobresalir/ destacarse, sobresalir/ oponerse ((against, a)).

(to) stand over: vigilar a, velar a.

(to) stand to: estar en estado de alerta/ poner en estado de alerta.

(to) stand up: ponerse de pie, levantarse/ estar de pie/ ponte derecho/ resistir ((to, -)), soportar ((to, -))/ poner en posición vertical/ dejar plantado,-a a, dar un plantón a.

(to) stand up for: defender: (support) apoyar.

(to) stand up to: hacer frente a, resistir a.

(to) show off: fardar, fanfarronear, presumir, lucirse/ hacerse el/la gracioso,-a/ hacer resaltar, realzar/ hacer alarde de, presumir de, fardar con, lucirse con.

(to) show up: hacer resaltar, hacer destacar/ revelar, sacar a la luz, poner de manifiesto/ dejar en ridículo, poner en evidencia/ notarse, verse/ acudir, presentarse, aparecer.

(to) stand aside: apartarse, quitarse de en medio/ no tomar parte, mantenerse al margen.

(to) stand back: apartarse, echarse hacia atrás, alejarse/ distanciarse ((from, de)).

(to) stand by: cruzarse de brazos, quedarse sin hacer nada/ estar preparado,-a, estar listo,-a/ estar en estado de alerta/ no abandonar, respaldar, apoyar, defender/ atenerse a/ cumplir.

(to) stand down: retirarse/ dimitir/ retirarse, abandonar el estrado.

(to) stand for: significar, querer decir/ representar/ defender, apoyar, ser partidario,-a de/ tolerar, permitir, consentir.

(to) stand in for: sustituir, suplir.

(to) stand out: destacar, sobresalir/ destacarse, sobresalir/ oponerse ((against, a)).

(to) stand over: vigilar a, velar a.

(to) stand to: estar en estado de alerta/ poner en estado de alerta.

(to) stand up: ponerse de pie, levantarse/ estar de pie/ resistir ((to, -)), soportar ((to, -))/ poner en posición vertical/ dejar plantado,-a a, dar un plantón a.

(to) stand up for: defender/ apoyar.

(to) stand up to: hacer frente a, resistir a.

(to) take after: parecerse a.

(to) take apart: desmontar, deshacer/ echar por tierra.

(to) take aside: llevar a un lado.

(to) take away: llevarse, quitar/ restar/ llevar.

(to) take back: recibir otra vez, aceptar algo devuelto/ readmitir/ devolver/ retirar, retractar/ hacer recordar.

(to) take down: quitar, bajar/ desmontar/ apuntar/ humillar.

(to) take for: tomar por.

(to) take in: dar cobijo a, alojar, recoger/ engañar/ asimilar, entender, captar/ incluir, abarcar/ meterle a, estrechar.

(to) take off: quitarse/ quitar, sacar/ llevar/ tomarse/ imitar/ descontar, rebajar/ despegar/ irse, marcharse/ hacerse popular, tener éxito, ponerse de moda.

(to) take on: hacerse cargo de, encargarse de, aceptar/ asumir/ contratar, coger/ desafiar, enfrentarse con/ asumir, tomar, adquirir/ agitarse, ponerse nervioso,-a.

(to) take out: sacar, quitar/ invitar a salir/ llevar de paseo/ hacerse, sacar/ obtener/ llevar comida a casa/ eliminar.

(to) take out on: tomarla con, desquitarse con, descargarse.

(to) take over: tomar (posesión de), apoderarse de/ ocupar/ absorber, adquirir/ hacerse cargo de/ asumir/ tomar el poder, hacerse con el poder/ entrar en funciones, relevar/ repasar/ enseñar, mostrar.

(to) take over from: relevar, sustituir.

(to) take to: tomar cariño a/ darse a/ empezar a, aficionarse a.

(to) take up: ocupar/ llevar, subir/ quitar, levantar/ ocupar/ ocupar, llevar/ continuar, reanudar/ aceptar/ dedicarse a/ volver a/ acortar.

(to) take upon: encargarse de.

(to) take up on: hacer puntualizaciones sobre/ aceptar (una oferta).

(to) take up with: empezar a salir con, entrar en relaciones con/ hablar de.

(to) tell against: obrar en contra de.

(to) tell apart: distinguir.

(to) tell off: regañar, reñir/ destacar.

(to) tell on: chivarse de.

(to) tick away: transcurrir.

(to) tick off: marcar, señalar/ regañar, reñir/ fastidiar, dar rabia.

(to) tick over: marchar al ralentí, estar en marcha/ ir tirando. (to) throw about: derrochar.

(to) throw away: tirar/ desaprovechar, perder/ malgastar, derrochar/ lanzar al aire.

(to) throw back: devolver/ echar atrás.

(to) throw back on: obligar a recurrir a.

(to) throw in: incluir gratis/ sacar de banda.

(to) throw off: deshacerse de, librarse de/ despistar/quitarse.

(to) throw on: ponerse.

(to) throw out: echar, expulsar/ rechazar/ tirar, tirar a la basura/ juntar de prisa/ improvisar/ juntar.

(to) throw up: vomitar, devolver/ abandonar, renunciar a/ arrojar, dar, aportar/ revelar, poner en evidencia/ vomitar, devolver.

(to) try for: tratar de obtener.

(to) try on: probarse.

(to) try out: probar, ensayar.

(to) turn against: poner en contra/ ponerse en contra de.

(to) turn around / turn round: volverse, darse la vuelta/ volver, darle la vuelta a.

(to) turn away: no dejar entrar/ volver la cabeza, volver la espalda.

(to) turn back: hacer retroceder, hacer volver/ retrasar/ volverse atrás.

(to) turn down: rechazar, no aceptar/ denegar/ bajar/ doblar.

(to) turn in: entregar a la policía/ acostarse.

(to) turn off: desconectar/ apagar/ cerrar/ repugnar, dar asco a/ salir de/ apagarse/ salir.

(to) turn on: conectar/ encender/ abrir/ poner en marcha, encender/ atacar, arremeter contra/ apuntar, dirigir/ excitar, entusiasmar/ depender de, girar en torno a/ encenderse.

(to) turn out: apagar/ producir, fabricar/ vaciar/ desmoldar/ expulsar, echar/ salir, resultar/ salir/ asistir, acudir/ salir a la calle.

(to) turn over: dar la vuelta a, volver, poner al revés/ dar vueltas a/ entregar/ volver/ facturar, hacer/ darse la vuelta/ volcar/ marchar en vacío, funcionar.

(to) turn to: acudir a, recorrer a, recurrir a/ buscar, pasar a/ pasar a/ dedicarse a, recurrir a, darse a, empezar.

(to) turn up: llegar, presentarse/ aparecer/ doblar hacia arriba, levantar/ acortar/ subir, poner más fuerte/ descubrir, encontrar.

(to) wait about, (to) wait around: esperar, perder el tiempo.

(to) wait behind: quedarse, quedarse para esperar a uno.

(to) wait in: estar en casa esperando a uno.

(to) wait on, (to) wait upon: servir a uno, desvivirse por mimar a uno.

(to) wait out: quedarse hasta el final de, esperar más que uno.

(to) wait up: velar, no acostarse, seguir sin acostarse.

(to) wait upon: cumplimentar a uno, presentar sus respetos a uno.

(to) walk about: pasearse, ir y venir.

(to) walk across: cruzar.

(to) walk around: dar una vuelta, pasearse.

(to) walk away: irse, alejarse, negarse a, evadirse de.

(to) walk away with: llevarse, copar, largarse con, robar.

(to) walk back: volver a pie, regresar andando.

(to) walk down: bajar a pie.

(to) walk in: entrar, entrar sin llamar/ interrumpir a alguien.

(to) walk into: entrar/ caer en una trampa/ ser embaucado/ chocar con/ dar con o contra/ topar/ tropezar con o contra/ devorar, zampar/ atacar a uno, arremeter a uno/ conseguir fácilmente un puesto.

(to) walk off: quitarse un dolor de encima dando un paseo/ dar una vuelta para quitarse un dolor/ bajar la comida dando un paseo.

(to) walk on: seguir andando o caminando/ salir de figurante.

(to) walk out: salir, retirarse/ declararse en huelga/ marcharse/ abandonar a uno/ dejar plantado a alguien/ plantar a alguien.

(to) walk over: atropellar a uno, tratar a uno a coces/ dar una paliza a alguien en algún deporte/ ganar/ ganar la carrera por ser el único caballo que participa.

(to) walk through: ensayar por primera vez.

(to) walk up: subir a pie






Common Collocations 
 Choose the best verb (have, make, take or do) to complete the following.
1.  an error
2.  a photo
3.  progress
4.  a rest
5.  sense
6.  the shopping
7.  a talk
8.  the washing up
9.  words (with s.o.)
10.  homework/housework
 Now read the following sentences and complete them with a collocation from the previous exercise.Follow the example
Example: We would like to apologise for   accounting  in the quarterly accounts for the first quarter of this current year.

1. No, YOU  on the way home from work because you'll be driving past the supermarket.
2. Sandra's been coming in late and leaving work early a lot recently. I'll  with her and see if she's having any personal problems.
3. The sink's full of dirty dishes and it's your turn to . I did it yesterday.
4. When we were on holiday in Glasgow, I asked a man to  of us and he ran away with our camera!
5. You look tired darling. Why don't you sit down on the sofa, put your feet up and . I'll make you a nice cup of tea.
6. I think the reason your son isn't  at school Mrs. Simpson is because he never . All the other students study at home and Bart should also.
7. I've read the instructions but they don't  any . I can't understand anything. Is this the first time you've bought furniture from Ikea?
8. We  with our neighbour a few months ago and we haven't spoken to him since. He still plays his music really loudly.

We would like to
apologise for committing
an accounting error in the
quarterly accounts...


DICTATION / DICTADO
 Escucha el dictado y escribe el texto. Sigue las instrucciones.
 1. Listen to the text read at normal speed. (Primero escucha el dictado a una velocidad normal)
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(Escucha y escribe lo que oyes. Utiliza la pausa en tu reproductor si lo necesitas)

 3. Listen to the text again and check your dictation. (Escucha el texto de Nuevo y comprueba lo escrito)




WHAT DO YOU KNOW ABOUT VITAMINS?
This is "Science in the News" in VOA Special English. I’m Bob Doughty. And I’m Faith Lapidus. This week, we tell about vitamins.

The word “vitamin” dates back to Polish scientist Casimir Funk in 1912. He was studying a substance in the hull that covers rice. This substance was believed to cure a disorder called beriberi. Funk believed the substance belonged to a group of chemicals known as amines. He added the Latin word "vita," meaning life. So he called the substance a “vitamine” – an amine necessary for life.
dates back to: se remonta al; Polish: polaco; hull: cáscara; rice: arroz; was believed to cure: se pensaba que curaba; disorder: enfermedad; beriberi:enfermedad producida por una deficiencia en vitamina B1; belonged to:pertenecía a; chemicals: compuestos químicos; amines: aminos; vita: vida (en latín);

Which foods should be eaten to keep us healthy? Let us look at some important vitamins for these answers.
should be eaten: deberían ingerirse; to keep us: para mantenernos; healthy:sanos;

Vitamin A helps prevent skin and other tissues from becoming dry. It is also needed to make a light-sensitive substance in the eyes. People who do not get enough vitamin A cannot see well in darkness. They may develop a condition that dries the eyes. This can result in infections and lead to blindness.
helps prevent: ayuda a prevenir; tissues: tejidos (conjunto de células); dry:seco, deshidratado; light-sensitive: sensible a la luz; in darkness: en la oscuridad; develop: contraer; condition: problema de salud; that dries: que seca; lead to: llevar a, conducir a; blindness: ceguera;

Vitamin A is found in fish liver oil. It also is in the yellow part of eggs. Sweet potatoes, carrots and other darkly colored fruits and vegetables contain substances that the body can change into vitamin A.
is found: se encuentra; fish liver oil: aceite de hígado de pescado; yellow part:yema; sweet potatoes: batata, camote, papa dulce; darkly colored: de color oscuro; contain: contienen;

Vitamin B-one is also called thiamine. Thiamine changes starchy foods into energy. It also helps the heart and nervous system work smoothly. Without it, we would be weak and would not grow. We also might develop beriberi. Thiamine is found not just in whole grains like brown rice, but also in other foods. These include beans and peas, nuts, and meat and fish.
thiamine: tiamina; changes starchy foods: convierte a los alimentos altos en calorías; into energy: en energía; smoothly: sin dificultades; without it: sin ella;weak: débiles; would not grow: no desarrollaríamos; whole grains: granos enteros; brown rice: arroz integral; beans: porotos; peas: arvejas; nuts:nueces;

Another B-vitamin is niacin. It helps cells use food energy. It also prevents pellagra – a disease that causes weakness, reddish skin and stomach problems. Niacin is found in meat, fish and green vegetables.
niacin: niacina; cells: las células; prevents pellagra: previene la pelagra (enfermedad causada por una dieta deficiente)weakness: debilidad; reddish skin: piel enrojecida; stomach problems: malestares estomacales;

Vitamin B-12 is needed so folic acid can do its work. Together, they help produce red blood cells. Vitamin B-12 is found naturally in foods like eggs, meat, fish and milk products. Folic acid has been shown to prevent physical problems in babies when taken by their mothers during pregnancy. Vitamin B-12 is found in green leafy vegetables and other foods, like legumes and citrus fruits. In some countries, it is added to products like bread.
folic acid: ácido fólico (necesario para el crecimiento celular y la reproducción);help produce: ayudan a generar; blood cells: glóbulos sanguíneos; milk products: productos lácteos; during pregnancy: durante el embarazo; leafy:cubiertos de hojas; legumes: legumbres; citrus fruits: frutas cítricas; added:adicionado;

Vitamin C is needed for strong bones and teeth, and for healthy blood passages. It also helps wounds heal quickly. The body stores little vitamin C. So we must get it every day in foods such as citrus fruits, tomatoes and uncooked cabbage.
strong bones: huesos sólidos; teeth: dientes; blood passages: conductos sanguíneos; wounds: (las) heridas; to heal: cicatrizar; stores little: almacena poca cantidad de; uncooked cabbage: repollo crudo;

Vitamin D increases levels of the element calcium in the blood. Calcium is needed for nerve and muscle cells to work normally. It also is needed to build strong bones. Vitamin D prevents the children’s bone disease rickets. Ultraviolet light from the sun changes a substance in the skin into vitamin D. Fish liver oil also contains vitamin D. In some countries, milk producers add vitamin D to milk so children will get enough.
increases: aumenta; calcium: calcio; nerve and muscle cells: células nerviosas y musculares; rickets: raquitismo; milk producers: los productores de leche;

Vitamin K is needed for healthy blood. It thickens the blood around a cut to stop bleeding. Bacteria in the intestines normally produce vitamin K. It can also be found in pork products, liver and in vegetables like cabbage, kale and spinach.
thickens: espesa; cut: cortadura, incisión; to stop bleeding: para dejar de sangrar; pork products: productos porcinos; liver: hígado; cabbage: repollo (col, berza); kale: col rizada, coliflor; spinach: espinaca;

Some people fear they do not get enough vitamins from the foods they eat. So they take products with large amounts of vitamins. They think these products, called vitamin supplements, will improve their health and protect against disease. Many adults now take vitamin supplements every day.
fear: temen; large amounts: gran cantidad; vitamin supplements: suplementos vitamínicos; will improve: mejorarán; against disease: contra las enfermedades;

Several studies have not been able to show that taking vitamin supplements in addition to a balanced diet helps to prevent disease. One study found that older Americans do not get enough Vitamin C and required minerals. The study involved more than 6,000 individuals. More than half of them took vitamin supplements.
have not been able to: no han podido; in addition to: además de; balanced diet:dieta equilibrada; to prevent disease: a prevenir enfermedades; found: detectó;required minerals: los minerales necesarios; involved: involucró; individuals:personas; more than half: más del 50%; took: ingerían, tomaban;

Vitamins are important to our health. A lack of required vitamins can lead to health problems. Different vitamins are found in different foods – grains, vegetables and fruits, fish and meat, eggs and milk products. And even foods that contain the same vitamins may have them in different amounts. Experts say this is why it is important to eat a mixture of foods every day, to get enough of the vitamins our bodies need.
important to: importantes para; a lack of: una falta (ausencia) de; can lead to:puede conducir a; are found: se encuentran; and even: y hasta (los); amounts:cantidades; mixture: mezcla, combinación; to get enough: para obtener lo suficiente; our bodies need: que nuestros cuerpos necesitan;

This "Science in the News" program was written by Brianna Blake. I’m Faith Lapidus. And I’m Bob Doughty.











19 comments:

  1. if tou have any doubt, please ask me.

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  2. hi!! teacher, I have a question, is necessary do all the one unit for this monday? or no.

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  3. teacher Naylla asked you that is necessary do all the one unit of the course for tomorrow
    Angie Lopez♥

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  4. hello teacher.
    the blog is very interesting!!!!

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  5. hello Teacher, Naylla and Angie.
    i believe that is make by week

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  6. Hello guys, the truth you must finish your level on the second term.
    I hope ypu learn a lot with this course.

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  7. mmmm I`m Lazy Doing All the curse... so many exercise !!! At : Andrea Medina 11-2

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  8. Hello teacher, it course is the best, I learned and i improved my vocabulary.Thanks you :) M.Camila Prada 11-4

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  9. Thanks God. finally someone understands me.

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  10. Saray Cristancho. 11-4
    Hello teacher!!
    Thanks for all. this blog is very interactive and interesting

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  11. Angi Rincon 11-4May 7, 2012 at 7:44 PM

    mmmm, teacher, i also understand you and i am learning a lot
    :)

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  12. Replies
    1. This Blog is very interesting :)
      And the curse is we can learn much more!
      Bye teacher!
      Att: M. Daniela Rueda

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  13. Jessica Velandia♥
    Hi Miss!!

    Thanks for this period, My favorite part was entrevista and magazine, was creative.
    In the Blog and curse I could learn more.
    Bye.

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  14. Hi Miss :)
    It was to remind you that I already finished the course at 100%!!!
    Andrea Carrascal Romero :D

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  15. hi! teacher, i want thank you,this blog is Amazing, i love this web site! , i have learned lot, teacher thank you!!!
    thank you for your attention bye!


    by :naylla mojica 11-4 :)

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  16. WOOOWW!! CONGRATULATIONS!, Miss Tereza Ariza!. this is GREAT!!
    amazing ♥♥

    by: Naylla mojica 11-4

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  17. Thanks naylla it is thanks to you and your classmates.

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